Oldal kiválasztása
Fogyasztóvédelmi iskolai pályázatok szakmai háttéranyag

Fogyasztóvédelmi iskolai pályázatok szakmai háttéranyag

Ahogy már korábban felhívtuk a figyelmet, ismét lesznek fogyasztóvédelmi iskolai pályázataink, melyek felhívása itt a honlapon is elérhető. A felkészülés megkönnyítése érdekében elkészítettük a szakmai háttéranyagot. Jó munkát kívánunk hozzá! Fogyasztóvédelmi...

Javító-karbantartó szolgáltatások

Javító-karbantartó szolgáltatások

Megjelent a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége kiadásában a Tudatos Fogyasztóvédelem című ingyenes fogyasztóvédelmi újság, mely online változata a www.feosz.hu oldalon is elérhető. Az újság az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával jött...

Mikor jó a maszk?

Mikor jó a maszk?

 A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége Dr. Geri István textilvegyész szakértő vezetésével értékelte tudományos mérésekre, publikációkra támaszkodva a jelenlegi járvány miatt használatban lévő maszkokat. A SARS-CoV-2 vírus megjelentését követően, a...

Elindult a karácsonyi vásárlás

Elindult a karácsonyi vásárlás

Egyre többen választják a vásárlás nem hagyományos formáit a karácsonyi készülődés során is. Fontolják meg azonban az olyan webáruházból való megrendelést a fogyasztók, ahol a beazonosíthatóság (székhely, e-mailcím vagy telefonszám, cégnév, ügyfélszolgálat...

Kettős minőség – Felhívás a multik felé!

Kettős minőség – Felhívás a multik felé!

Kérjük a multicégeket, hogy már most a karácsonyi vásárlások előtt az eladó termékeknél is figyeljenek a magyar fogyasztók érdekeire is, és ne diszkrimináljanak abból a szempontból, hogy a magyar fogyasztók mások, mint egy másik tagállam fogyasztói. Ugyanazt nyújtsák...

Utazási panaszok, tapasztalatok, jó tanácsok

Utazási panaszok, tapasztalatok, jó tanácsok

Nem elég egyszer leírni, el kell mondani sokszor: a legfontosabb minden fogyasztót érintő szolgáltatás megrendelésénél is a tájékoztatás, a tájékozódás, a tudatos fogyasztói gondolkodás és gondoskodás, és a megfelelő szolgáltató kiválasztása.  Ez így van az...

Utazási szerződések hibás teljesítése mikor merül fel?

Utazási szerződések hibás teljesítése mikor merül fel?

Az utazási csomagra vonatkozó szerződés teljesítése  A szerződésben vállalt utazási szolgáltatás teljesítéséért az utazásszervező felel, akkor is, ha az utazási szolgáltatások teljesítésére más utazási szolgáltató köteles. Az utazó az eset körülményeinek...

Utazási panaszok, tapasztalatok, jó tanácsok

Járattörlés (légiutas jogok)

Jelen összefoglaló a 261/2004/EK rendelet szabályai alapján készült, tehát amennyiben uniós országból történt volna a személyszállítás bármely légifuvarozóval, vagy uniós országba történt volna a személyszállítás közösségi légifuvarozóval. Segítségnyújtás Először is...

Jogsértő webáruházak

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által működtetett Jogsértést elkövető webáruházak adatbázisa tartalmazza azon, jogsértést elkövető webáruházakat, amelyek magatartását a fogyasztóvédelmi hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal, vagy a bíróság jogerősen...