Átvert fogyasztók, soha meg nem érkező árucikkek, hibás termékek a Távol-Keletről, felszívódó és el nem érhető eladók, súlyos anyagi károk. Bosszantó hibák, amiket mi, fogyasztók rendszeresen elkövetünk, és amelyet kihasználhatnak a rosszhiszemű eladók. Szinte nincs nap, amikor ne érkezne olyan fogyasztói panasz a FEOSZ ingyenesen hívható telefonszámára, amelyben online vásárlással kapcsolatban merül fel problémája a fogyasztónak. Az esetek többségében a hívó fél azonban azt sem tudja...
Fogyasztók Világnapja március 15. Ismerjük a fogyasztóvédelmi alapjogokat?
A fogyasztói jogok védelmét első alkalommal John F. Kennedy amerikai elnök fogalmazta meg nyilvánosan 1962. március 15-én, melynek tiszteletére 1983 óta ezen a napon tartják a Fogyasztók...
Újraválasztották Dr. Baranovszky Györgyöt a FEOSZ elnökévé – A fogyasztóvédelem tartóoszlopainak szerepe és jelentősége
Újabb öt évre Dr. Baranovszky Györgyöt választották a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének ügyvezető elnökévé. A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek szerepe és...
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Kft.-vel szemben. A légitársaság valószínűsíthetően lényeges információkat hallgatott el az ingyenes online...
Tisztességtelen vállalkozók, ismert vagy ismeretlen marketplace felületek, magánszemélytől vett áruk, átvert fogyasztók, vissza nem fizetett vételárak, tömegével érkező online fogyasztói panaszok
Szinte kivétel nélkül minden ügytípussal, így termék vásárlása vagy szolgáltatás nyújtása kapcsán történt hibás teljesítéssel, átverésekkel kapcsolatos fogyasztói panaszokkal is találkoznak...
Alapvető békéltető testületi reformok 2024. január 1-jétől
A fogyasztóvédelmi törvény 2024. január 1-jén hatályba lépő módosításai jelentős mértékben átalakítják az alternatív vitarendezési funkciót ellátó békéltető testületek szervezeti és működési...
Kellemes karácsonyi ünnepet és boldog új évet kívánunk olvasóinknak!
Minden kedves fogyasztónak, vállalkozásnak és a fogyasztóvédelemben dolgozó kollégának áldott, békés ünnepeket és egészségben, sikerekben gazdag boldog új évet kíván a Fogyasztóvédelmi Egyesületek...
Elérte a célját a GVH eljárása, a KOMETA teljesítette a vállalásait
Megéri együttműködni a nemzeti versenyhatósággal Gyakorlatilag minden vállalását teljesítette a KOMETA – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) utóvizsgálata. Ezt azt jelenti, hogy eredményes...
Kötelező árakciók
2023. június 1-től került bevezetésre a kötelező akciózás, majd annak mértéke augusztustól 15 százalékra emelkedett, továbbá jelentősen bővült a kötelező akciózásra kijelölt termékek köre. A...
ONLINE KIADVÁNY A FIATALOK FOGYASZTÓI TUDATOSSÁGÁNAK NÖVELÉSE ÉRDEKÉBEN
Kedves Fiatal Fogyasztók! Azokhoz szeretnénk most szólni, akik vásároltak már interneten, használnak mobiltelefont, asztali számítógépet vagy laptopot, rendeltek már pizzát, jegyet, reklamáltak már...
Online csalások, megfontoltan kattintsunk
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez az elmúlt időszakban érkező panaszok között megnövekedett az online kereskedelemmel összefüggésben felmerült sérelmek száma. A fogyasztók...