Gyakran felmerülő kérdés, hová fordulhat a fogyasztó, ha vásárlásával kapcsolatban probléma merül fel. A válasz egyszerű: az attól függ. Hogy mitől, azt alábbiakban mutatjuk be.
A feltett kérdésre adott válasz mindig attól függ, milyen típusú problémája merül fel a fogyasztónak valamely vásárlásával, vagy szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban. Számtalan esetkör felmerül, és a jogszabályi hatáskör-megosztás sem éppen egyszer, alábbiakban az elsődlegesen békéltető testülethez, vagy fogyasztóvédelmi hatósághoz tartozó esetköröket és elérhetőségeket mutatjuk be.
Békéltető testületek
A békéltető testület hatáskörében tartoznak a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan szavatossági, jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak.
A békéltető testületek elérhetőségei ide kattintva érhetőek el.
A békéltető testületek működési területét térképen ide kattintva érheti el.
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztóvédelmi hatósághoz a fogyasztó abban az esetben fordulhat, amikor valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt a vállalkozás részéről.
Európai Fogyasztói Központ
Határon átnyúló jogvitában az Európai Fogyasztói Központ tud segítséget nyújtani, amely itt érhető el.
Ne feledjék! Jogaikról és lehetőségeikről ingyenes zöld számunkon, vagy e-mail címünkön is kérhetnek tájékoztatást!
0 hozzászólás