Oldal kiválasztása

Hova fordulhatunk panasz esetén? – a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei

2024. 10. 10. | Hasznos linkek, Hírek, Tudástár

Gyakran felmerülő kérdés, hová fordulhat a fogyasztó, ha vásárlásával kapcsolatban probléma merül fel. A válasz egyszerű: az attól függ. Hogy mitől, azt alábbiakban mutatjuk be.

A feltett kérdésre adott válasz mindig attól függ, milyen típusú problémája merül fel a fogyasztónak valamely vásárlásával, vagy szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban. Számtalan esetkör felmerül, és a jogszabályi hatáskör-megosztás sem éppen egyszer, alábbiakban az elsődlegesen békéltető testülethez, vagy fogyasztóvédelmi hatósághoz tartozó esetköröket és elérhetőségeket mutatjuk be.

Békéltető testületek

A békéltető testület hatáskörében tartoznak a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződés létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, valamint a szerződésszegés és joghatásai megállapításával összefüggő vitás ügyek, amelyek tipikusan  szavatossági, jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatosak.

A békéltető testületek elérhetőségei ide kattintva érhetőek el.

A békéltető testületek működési területét térképen ide kattintva érheti el.

Fogyasztóvédelmi hatóság

A fogyasztóvédelmi hatósághoz a fogyasztó abban az esetben fordulhat, amikor valamilyen fogyasztóvédelmi jogsértést tapasztalt a vállalkozás részéről.

A fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok elérhetőségei ide kattintva érhetőek el.

Európai Fogyasztói Központ

Határon átnyúló jogvitában az Európai Fogyasztói Központ tud segítséget nyújtani, amely itt érhető el.

Ne feledjék! Jogaikról és lehetőségeikről ingyenes zöld számunkon, vagy e-mail címünkön is kérhetnek tájékoztatást!

0 hozzászólás