Oldal kiválasztása

Hát, még a Jocó sem gondolta volna… (3)

2021. 02. 9. | Hírek

Aki nem tudná, Jocó a barátom. Mindent meglát, észrevesz, ravasz öreg róka, és ami fontos,
rendszerben gondolkodik. Egy szóval, vág az esze, ahogy a forró kés vágja a vajat.
Álltam a megállóban, és körülnéztem, meglátom-e Jocót, mert ilyenkor ő is itt szokott előfordulni. És lám, ott támaszkodik a bódénál. Elindultam felé, de észrevett és integetett.
– Szia, Jocó, hogy vagy? Na és kivel küzdesz manapság, te fogyasztóvédő?” – Kérdeztem. Erre indított.
– Most senkivel, csak azon gondolkodom, hogy merre megy ez a világ. Kereskedelem, a szolgáltatás. A kicsikkel semmi bajom, elintézem a dolgaimat velük, de az óriásokkal sokszor összeakasztom a bajszom. Ha van valami panaszom, náluk mehetek az ügyfélszolgálatra, ahol a kissé bonyolultabb ügyet el sem tudom intézni. Különösen akkor nem, ha van jogi érvem is hozzá – tudod, én mindig előre beásom magam a jogszabályokba. A vége a lepattintás és utána a dolog átmegy levelezésbe. Sokszor az a bajom, hogy küldöm-küldöm a levelem egy személy nélküli fiókba. Nem tudom, hogy ki van mögötte, Nagy Laci vagy Kis Rozi? Ki az, aki válaszol, és a második levélre ugyanaz ír-e, mint az elsőre, és ezért képben van-e?
– Jó, jó, de végül lerendeződik a dolog, nem? – Szakítom félbe.
– Néha igen, néha nem. Az élen a hírközlési szolgáltatók telefonon vagy e-maillel elérhető ügyfélszolgálatai vannak, velük küzdök a legtöbbet – jól hangzik a nevük, ügyfélszolgálat, pedig néha úgy érzem, nem is szolgálnak engem. A legutóbb is, mikor szerződést módosítottam, sehogy sem tudtam kihúzni belőlük, hogy az ÁSZF melyik pontja alapján tették velem azt, amit tettek, szerintem alap nélkül. Értenek a mellébeszéléshez. Fárasztanak erősen, remélve, hogy megunom vagy elfogy az időm. Mint a süketek párbeszéde. Arra válaszoltak, amire rá se kérdeztem, a kérdésemre pedig nem. Ha panaszt nyújtok be a felsőbb szintre, az elefántcsonttoronyban ülőkhöz nem jutok el. Most azért van egy bíztató ügyem, mert… Na, szia, itt a villamosom.”
Jocó elviharzott és abban reménykedem, hogy legközelebb elmondja a sztorija végét is.
Hazafelé azon morfondíroztam, hogy a Jocó sem gondolta volna, hogy az ügyfélszolgálat az olyan, mint egy barikád. Pontosabban, mint egy virtuális barikád. Védi a főnökséget a fogyasztótól – attól, akiből élnek. A fogyasztó harca pedig sziszifuszi. Görgeti az ügyed, amíg bele nem fárad vagy egészen az idők végezetéig.
Vagy talán mégsem? Igen, pontosabb az, hogy az ügyfélszolgálat inkább olyan, mint egy tűzfal. Senki sem jut át rajta, minden lepereg róla, mint a falra hányt borsó. De ebben a digitális világban pontosabb azt mondani, hogy a tűzfalra hányt borsó.

0 hozzászólás