A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a nyár folyamán sűrűbben, de azt követően is folyamatosan érkeznek panaszok járatkésések, törölt járatok és egyéb légi közlekedést érintő problémákkal összefüggésben. Az Európai Bizottság Mobilitáspolitikai és Közlekedési Főigazgatósága a (DG Move) nemrég felülvizsgálta a légi utas jogokra vonatkozó értelmező iránymutatását, melybe beépítette az összes bírói gyakorlatot is, és tisztázott számos értelmezési problémát. Lássunk néhány...
Fogyasztóvédelmi panasza van? Segítünk
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége rendkívül fontosnak tartja a fogyasztók tájékoztatását, ezért létfontosságú a fogyasztók bizalmának megteremtése mellett az elérhető és hatékony...
Országos Fogyasztóvédelmi Sulitábor
A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége a 2024/2025-ös tanévben is meghirdeti évről évre sikeres programját a diákság részére, mely immár a XI. Országos Fogyasztóvédelmi Sulitábor....
Hova fordulhatunk panasz esetén? – a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei
Gyakran felmerülő kérdés, hová fordulhat a fogyasztó, ha vásárlásával kapcsolatban probléma merül fel. A válasz egyszerű: az attól függ. Hogy mitől, azt alábbiakban mutatjuk be. A feltett kérdésre...
Létrejött a Fogyasztóvédelmi Civil Fórum
Létrehozásra került a Fogyasztóvédelmi Civil Fórum, amely az aktuális fogyasztóvédelmi kérdéseket vitatja meg rendszeresen ülésezve, és tesz javaslatokat a fogyasztóvédelem hatékonyságának...
Átverések, valótlan tartalmú SMS-ek és e-mailek – Új bejelentési, zárolási eljárás segíti a fogyasztókat online csalások esetén
„Lejárt közüzemi számla tartozása van, fizesse be, kattintson a linkre!” „Szabálysértési ügyében fizetési kötelezettsége keletkezett, a rendorseg.com oldalon rendezheti tartozását.” „Elvámolnivaló...
Mikor jár kártérítés és mekkora összegben vonatkésés esetén?
Az utóbbi időszakban meglehetősen sokat olvashattunk, hallhattunk késéssel, vagy akár törléssel érintett vonatokról, sőt, akár mi magunk is részesei lehettünk vasúti kálváriának. Az utasok ilyenkor...
Változások a fogyasztóvédelemben – Gyakoribb fogyasztói panaszok
Az utóbbi fél évben jelentősen megnőtt a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez érkezett fogyasztói panaszok száma. Ezen panaszok tartalmát, az okokat, a jogszabályi hátteret adó hazai...
Óvatosan a marketplace felületen és a Távol-Keletről történő rendelésekkel
Átvert fogyasztók, soha meg nem érkező árucikkek, hibás termékek a Távol-Keletről, felszívódó és el nem érhető eladók, súlyos anyagi károk. Bosszantó hibák, amiket mi, fogyasztók rendszeresen...
Egységes szakmai irányítás alatt a fogyasztóvédelem és a kereskedelempolitika
2024. augusztus 1-jétől a nemzetgazdasági miniszter Magyarország Kormányának fogyasztóvédelemért felelős tagja - írja az NGM közleményében. Ezáltal az idén januártól a Nemzetgazdasági...
Szigorú szabályok a kettős minőség tilalmára – nem lehet silányabb termékeket árusítani idehaza a külföldön forgalmazott ugyanolyan termékekhez képest!
2022. május 28-a óta Uniós és hazai szinten és szigorú szabályok vonatkoznak a kettős minőség tilalmára. Ez alapján, ha egy terméket külföldön és idehaza is egyezőként forgalmaznak – pl. ugyanaz a...