English Magyar WAI

Hírek

Köteles a kereskedő a cserére, ha nem tetszik az ajándék?

2019-01-21 18:39:09

Egy-egy nagyobb leárazás alkalmával felmerül a kérdés: köteles-e később a kereskedő cserélni a terméket, ha az nem tetszik a megajándékozottnak? Rendszerint nem, de a válasz közel sem ilyen egyszerű!

Elutasíthatja-e a webáruház a tizennégy napos visszaküldést a számla hiánya miatt?

2019-01-18 08:12:12

A fogyasztó megrendelt egy 100.000 Ft-os televíziót a webáruháztól, de nem tetszett neki, ezért visszaküldte tizennégy napon belül. A kereskedő visszaigazolta, hogy megkapta a terméket, de egészen addig nem akarta visszautalni a pénzt, amíg a fogyasztó vissza nem küldi az eredeti számlát is. Megteheti-e ezt a kereskedő és kinek volt igaza?

Mit tegyünk, ha hibás a termék, de nincs meg róla a számla?

2019-01-17 08:58:57

Tönkrement a nemrég megvett termék, de már kidobtuk a vásárlásról kapott számlát vagy el is felejtették átadni számunkra? Tudni kell, ha fogyasztóvédelmi probléma van, úgy a fogyasztóknak kell bizonyítani, hogy valóban az érintett kereskedőtől vették az árucikket. Ezt a vásárlásról kapott bizonylattal (számla-nyugta) lehet megtenni. De mi van akkor, ha a számla már rég nincs meg, vagy eleve azt meg sem kaptuk?