English Magyar WAI

Híreink

Tizennégy napon belül visszaküldené a hibás terméket? Nem mindegy, mit ír a webáruháznak!

2018-04-19 17:41:08

A fogyasztó interneten rendelt meg egy laptopot 140.000 Ft-ért, de miután bekapcsolta, látta, hogy az rosszul jeleníti meg a karaktereket és a színeket. Visszaküldte ezért azt a rákövetkező héten és levelében mindössze annyit írt, hogy a termék hibás. Később szembesült csak azzal, hogy hiába a pénzt szerette volna visszakapni, a webáruház csupán javítani vagy cserélni volt hajlandó a terméket.

Vita a webáruházzal? Segít az online vitarendezés!

2018-04-19 17:37:19

A fogyasztó elektronikus szabadidős sporteszközt (Hoverboardot) vásárolt az internetről több mint hetvenezer forintért. Ahogy azonban pár napon belül használni kezdte, rájött, hogy az egyáltalán nem strapabíró és már az első használat után kopni kezdett a termékről a festék. Visszaküldte azt, de épp a festékkopásra hivatkozott a webáruház, hogy nem használta a terméket rendeltetésszerűen. Végül az ügyben az online vitarendezés segítségével visszautalták a kifizetett összeget.

Biztonságos vásárlás webáruházból? Ezekre figyeljenek a fogyasztók!

2018-04-13 12:08:23

Kényelmesebb, gyorsabb, könnyebb összehasonlítani az árakat – az internetes vásárlásnak kétségkívül számos előnye van a bolti vásárláshoz képest. Azonban ne feledjék a fogyasztók, hogy az internet piacterén számukra ismeretlen, vadidegen embernek teljesítenek fizetéseket. Ezért szerződéskötés előtt gondosan válasszák meg a kereskedő személyét! 

Hova lehet fordulni, ha a vállalkozás egyáltalán nem foglalkozik a fogyasztóvédelmi panasszal?

2018-04-10 17:48:02

Magyarországon a vállalkozásoknak harminc napon belül, a közszolgáltatást nyújtó szolgáltatóknak pedig tizenöt napon belül válaszolniuk kell a fogyasztó írásos panaszára. Ennek ellenére többször előfordul, hogy a fogyasztó nem kap arra semmilyen választ. Akár ez történik, vagy ha van válasz, csak elutasító, akkor még ugyanúgy van megoldás annak érdekében, hogy a fogyasztó a jogait érvényesíteni tudja.

Panasz az üzletben? A fogyasztók helyben is beírhatnak a Vásárlók Könyvébe!

2018-04-05 13:32:11

Főleg aluljárókban, de néha még a nagyobb bevásárlóközpontokban is előfordul, hogy a pénztárnál vagy máshol sem látni egyáltalán az üzletben kihelyezett Vásárlók Könyvét. Nem árt tudni, hogy ez már önmagában is jogsértő, hiszen az üzletekben mindig jól látható és a fogyasztók számára könnyen hozzáférhető helyen kell azt elhelyezni.