English Magyar WAI

Hír olvasása

Fogyasztóvédelem - Utazás- Visszatérítés Kinek mi jár 2020. szeptember 1. után?

2020-09-01 19:03:21

 

Milyen következményei lehetnek ennek az utazás szempontjából?

 

Aki utazási irodán keresztül foglalt és szeretne külföldre utazni, biztos, hogy könnyebb helyzetben van, ha mégis úgy döntene, hogy nem utazik el a hazautazás miatti rendelkezések miatt, mert az irodák segíteni fognak a fogyasztóknak.

A lényeges elem pontosan az, hogy az iroda tudja-e vagy nem az utazási csomagban vállaltakat teljesíteni, van-e olyan elháríthatatlan és rendkívüli körülmény, amely a csomag teljesítését jelentős mértékben befolyásolja, vagy lényegesen befolyásolja az utas célállomásra szállítását.

 

Bánatpénz nélkül lemondhatja az útját a fogyasztó?

 

Aki saját maga szervezte az útját, és nem szeretne elutazni, lényegesen rosszabb helyzetbe kerül, különösen, ha a célállomás fogadja az utazókat.

Vállalja-e a hazai karantént a fogyasztó vagy kifizeti a kétszeri teszt költségét vagy elveszti a befizetett út árát?   

Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről rendelkező 472/2017.(XII.28) Korm. rendelet segíthet az eligazodásban, de számos problémát is felszínre hozott a szabályozás alkalmazása, különös tekintettel a jelenlegi járványhelyzetre.

 

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége segíti a magyar fogyasztókat abban is, ha bármilyen kérdésük van a megszervezett és már lefoglalt úttal kapcsolatban, akkor forduljanak bizalommal a Szövetséghez a feosz@feosz.hu e-mailen keresztül, a szakemberek segíteni fognak.