English Magyar WAI

Hír olvasása

Automatikusan megvont garancia, nem rendeltetésszerű használat

2020-05-14 11:47:30

 

Holott az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 7. §-a alapján, ha a kötelező jótállás alá eső készülék három munkanapon belül hibásodik meg a vásárlástól számítva és emiatt nem is lehet használni, akkor azt rögtön cserélni kell.

 

Ugyanígy előfordul, hogy az interneten megrendelt százezer forintos, márkás okostelefon a kiszállítást követő napon már be sem kapcsol. Hiába viszi vissza az üzletbe (webáruház által fenntartott) a fogyasztó azonnal, ott azt javasolják neki, küldje szervizbe. Miután visszakapja a telefont a szervizbe, akkor szembesül vele, hogy egyáltalán nem javították ki: igényét elutasították, mert a készülékben „ismeretlen eredetű anyag befolyásából származó maradványok, korróziós nyomok találhatóak”. A térítés fejében történő javítást pedig természetesen elfogadhatatlannak tartja, hiszen 1 napot sem használta a készüléket.

 

Nem győzzük felhívni a figyelmet, hogy azzal a vállalkozással állunk szerződéses jogviszonyban, akitől vásároltuk a terméket, így ha hozzá visszük vissza a hibás terméket, nem küldhet el minket azzal, hogy csak a szervizhez fordulhatunk. Át kell vennie a készüléket a forgalmazónak, jegyzőkönyvet kell felvennie róla, ha nem tudja azonnal eldönteni, hogyan jár el, akkor pedig írásban kell választ kapnunk.

 

A szerviz egy mondatos véleménye, az ismeretlen eredetű folyadékról nem elégséges ahhoz, hogy a terméket ne kelljen javítani, vagy cserélni. Amennyiben nem rendeltetésszerű használatra kívánnak hivatkozni azt megfelelő módon szakvéleménnyel kell tudni alátámasztani.